بازارها و فروشگاه های زنجیره ای
در این کتاب آخرین و جدیدترین دستاوردها در معماری فضاهای تجاری مورد بررسی قرار گرفته و معماران بلند آوازه و نام آشنا در پروژه های ارائه شده به نیازمندی های معماری پاسخ های قابل توجهی داده اند.
اين شركت با ارائه و انتشار كتاب ياد شده كوشيده است تا در زمينه علمی و فرهنگی حضور فعالانه تری داشته باشد و با ایجاد امکاناتی برای تبادل افکار و دیدگاه های مختلف در حوزه معماری و شهرسازی ،در ارتقاء سطح دانش و شناخت حرفه ای متخصصان کشور و فعالان عرصه کسب و کار ، گام های موثرتری بردارد .
پس از جنگ جهانی دوم تغییرات بزرگی در عرصه معماری پدید آمد. طراحان بهسمت محیط های باز و بهویژه بهکارگیری نور درطراحی گرایش یافتند. همچنین کار خرید و فروش که تا پیش از این بهصورت عرضهی اقلام ویژه صورت میگرفت، دستخوش تغییر شد و بدینگونه مفهوم بازار شکل عمومی پیدا نمود. تنوع عرضه کالا، تفکیک فضای تولید و توزیع ، جمعشدن فروشندگان مختلف و بالاخره تلفیق هنر و صنعت، مفهوم جدید خرید را تشکیل دادند.
ابتدا مراکزی که در قلب شهرها قرار داشتند از قبیل کارخانجات و مراکز قدیمی خرید بهصورت مدرن بازسازی شدند و سپس این حرکت بهحومه و خارج از شهر نیزکشیده شد و بدین ترتیب بناهای عظیم تجاری قدم بهعرصهی وجود نهادند.
در این میان، طراحان وظیفهای بس مشکل برعهده داشتند و آن، طراحی مجموعهای مدرن ولی وفادار بههویت
بومی، تاریخی و سنتی هر مکان بود. با نگاه بهمجموعهی باارزشی که هماینک پیش روی شما است بخوبی درمییابیم که آنان از عهدهی این وظیفه مهم بهخوبی برآمدهاند.
طراحان، شکوه معماری گذشته را بهشیوهای نوین رقم زدند بهگونهای که درکنار دمیدن روحی تازه بهساختمانهای قدیمی بدون خدشهدار کردن خاطره قبلی آن، موفقشدند مجموعهای سرزنده و با کیفیت ساخت فاخر خلق کنندکه بیدرنگ بهمحیطی جذاب برای تلفیق خرید، سرگرمی و جریان پرشور زندگی تبدیل شود.
این هنرمندان،گاه با خلق فضای طبیعی در این بازارها انسان را بهمکاشفه دعوت مینمایند و گاه با القاء زیباییشناسی مدرن، همگان را بهضیافتی چشمنواز دعوت میکنند.
اثر حاضر که بهدلیل استقبال فرهیختگان عرصه ساختمان در مدت کوتاهی بهچاپ دوم رسیده است، مجموعهای از آثار معماران و طراحان بینالمللی است که درموقعیتهای مکانی گوناگون اثرهای ماندگاری برجا نهادهاند.
مراکز خرید مدرن
توضیحات:کتاب مراکز خرید مدرن تالیف بروتوکارلز با موضوع طراحی اماکن تجاری با حمایت مالی ، مدیریت و نظارت مستقیم شرکت سرمایه گذاری ایرانیان اطلس ترجمه ، و چاپ شد.
شایان ذکراست ، این کتاب، نخستین عنوان از مجموعه کتاب هایی است که شرکت سرمایه گذاری ایرانیان اطلس در راستای توجه به مسئولیتهای اجتماعی و رسالت فرهنگی خود مبنی بر تولید و به اشتراک گذاردن دانش و معرفی و نهادینه نمودن دستاوردهای نوین علمی در حوزه صنعت ساختمان ،دردست ترجمه و چاپ دارد.
طراحی سوپر مارکت های مدرن
كتاب «طراحی سوپر مارکت های مدرن» تالیف کریستین کمپوس ، توسط شركت ايرانيان اطلس به چاپ رسید.
در این کتاب آخرین و جدیدترین دستاوردها در زمینه طراحی مراکز خرید مورد بررسی قرار گرفته است.
شركت ایرانیان اطلس با انتشار و تقدیم این كتاب به فعالان صنعت ساختمان و سایر علاقمندان ، كوشيده است نقش موثرتری در زمینه توسعه دانش و فن آوری مرتبط با حوزه فعالیتهای خود ایفا نماید.
بهطور کلی میتوان سوپر مارکتها را در سه دسته طبقهبندی نمود:
سوپر مارکتهای سنتی
سوپر مارکتهای مدرن
سوپر مارکتهای فوق مدرن
دسته اول سوپر مارکتهای سنتی هستند. این نوع سوپرمارکتها در برگیرنده مکانهایی بدون پنجره، با محیطی معمولی و سرد میباشند که مشتریان در آنها بهرفع نیازمندیهای ضروری خود میپرداختند. طراحی این سوپرمارکتها بهگونهای بود که مشتریان را بهترک هرچه سریعتر آنجا ترغیب مینمود.
دسته دوم سوپر مارکتهای مدرن میباشند که برمبنای «تعریف نیاز» برای مشتریان بنا نهادهشدند. انسان مدرن درمعرض هجوم انواع تبلیغات قرارگرفته و در نتیجه قالبهای ازپیش طراحی شده بهذهن او تحمیل شد و بالطبع با خواستههای متفاوت از انسان سنتی در جستجوی مکانی برای ارضای نیاز تعریف شده برآمد.
بدین ترتیب معماران بهطراحی مکانهایی پرداختند که در آنها رنگ و نور مصنوعی با تلفیقی از صنعت بتواند پاسخگوی این تقاضا باشد. دراین بناها علاوهبر جنبههای هنری، عمداً از نور سرد و خنثی برای جذاب نشان دادن محصولات استفاده میشود.
دسته سوم سوپر مارکتهای فوقمدرن هستند. انسان خسته از رنگ، صدا، سرعت و مُد درپی یافتن محیطی برای بازگشت بهطبیعت، تازگی، آرامش و اصالت است. درچنین فضایی معماران، فروشگاههای فوقمدرن را محل مناسبی برای شکستن قالبهای کلیشهای و پیادهسازی ابتکارات جسورانه خود یافتند.
آنها علاوهبر توجه دقیق بهنمای جلو و نمای پشت ساختمان بهنمای بام- بهعنوان نمای پنجم ساختمان هم دقت نمودند. بکارگیری رنگ، امکان لذت بردن از چشماندازهای بیرون علاوه برنمای درون، فضایی دلنشین را ایجاد میکند.
در این جنبش بزرگ که بهتدریج همه کشورهای جهان را فرا میگیرد، تلاش معماران در تطبیق طراحی فروشگاهها با تنوع فرهنگی کشورهای مختلف به خوبی به ثمر نشسته است. در این سوپرمارکتها محصولات گوناگون به راحتی در دسترس عموم میباشند. مدیران فروشگاهها با ارایه کالاهای دارای کیفیت تازه و سالم بهدنبال بهدست آوردن اعتماد از کفرفته مشتریان در دوران تهاجم لجام گسیختهی قرن بیستم هستند.
در این میان نکتهی حایز اهمیت ایناست که این فروشگاهها گویی فروشگاههای «آینده» هستند.
طراحان با ارایه مدلهای چشمنواز که از تلطیف جلوههای خشن صنعتی بهکمک تزیینات بدست میآید، مکانی برای آشتی سنت و مدرنیته بهوجود آوردهاند. گاهی این سوپر مارکتها اوج هنر طراحی و نماد شهرها را بهرخ میکشند.
عرضه محصولات تروتازه که تمامی مراحل آمادهسازی آن در برابر دیدگان مشتریان صورت میپذیرد، محیطی سرشار از نور، استفاده از جلوههای گرافیکی برای راهنمایی مشتریان و رعایت نکات زیستمحیطی، از سوپر مارکتهای فردا فضایی دلنشین بهوجود آورده است. آنها در روز و به ویژه هنگام شب، همچون نگینی برانگشتان شهر میدرخشند.
مشتریان در این فضایآرام، ضمن افزایش تعاملات اجتماعی خود میتوانند لحظاتی خوش در رویای دستیابی بهآرامش و اصالت خود بهسربرند.
اتاق های آپارتمان
كتاب «اتاق های آپارتمان» تالیف کریستین کمپوس ، توسط شركت ايرانيان اطلس و با همکاری شرکت مهندسین مشاور طرح و اندیشه شیوا اطلس به چاپ رسید .
در این کتاب آخرین شیوه های جدید طراحی داخلی معاصر به تصویر کشیده شده و فهرستی ناب از ایده های سودمند با تصاویری جذاب ارائه شده است .
شركت ایرانیان اطلس با چاپ و انتشار کتاب یاد شده و سایر کتاب های قبلی مرتبط با حوزه فعالیت های خود ، تلاش نموده تا علاوه بر معرفی و ارتقاء نام تجاری شرکت ، در راستای ارائه تجربیات و دستاوردهای جدید به فعالان عرصه صنعت ساخت و ساز گام بردارد .
طراحی فضاهای عمومی
هدف از انتشار کتاب طراحی فضاهای عمومی ، افزایش آگاهی عمومی نسبت به مفاهیم مترتب بر فرآیند طراحی فضاهای اجتماعی ، ارائه تجربیات کلان شهرهای پیشرفته دنیا در زمینه توسعه قلمرو عمومی و آشنایی بیشتر با مولفه های موثر بر این گونه مکانهاست .
شركت ایرانیان اطلس در راستای پایبندی به تعهدات و مسئولیت های خود کوشیده است تا با ترجمه و انتشار کتاب «طراحی فضاهای عمومی» در جهت آگاهی بخشی و جلب توجه متخصصان به اهمیت طراحی فضاهای عمومی در پروژه های شهری، گام موثری بردارد و از این رهگذر به وظیفه خود در قبال جامعه، فعالان عرصه سازندگی و جهادگران خدمتگزار در حوزه صنعت ساخت و ساز عمل نماید.
هتل های ویژه
کتاب «هتلهای ویژه» تالیف فردریک پرینز در ادامه تلاش هـای شرکت ایرانیان اطلس در راستای نشر دانش تخصصی در حوزه فعالیتهای خود، با حمایت مالی این شرکت به زیور چاپ آراسته شد.
شرکت ایرانیان اطلس با توجه به میزان اهمیت و اثربخشی موضوع طراحی و ساخت هتل ها و مراکز اقامتی، علاوه بر اینکه طراحی و ساخت چندین هتل و مرکز اقامتی بزرگ و مدرن را در دست اجرا دارد، با ترجمه و انتشار این کتاب کوشیده است تا ایده های مبتکرانه ای که در راستای ایجاد تمایز و ارزش آفرینی دوچندان توسط معماران و طراحان مطرح دنیا در هر یک از سازه های خاص و بی مانند، بکار گرفته شده را در دسترس مهندسان، پیشتازان عرصه ساخت و ساز و سایر علاقه مندان قرار دهد.
رنگ در معماری
کتاب «رنگ در معماری» تالیف اسکار ریرا و جیمز مک کاون ، با حمایت مالی شركت ايرانيان اطلس چاپ و منتشر شده است .
در این کتاب ، به محتوای عمیق و بیان ساده و مختصر که برای طیف وسیعی از خوانندگان و علاقه مندان به مباحث رنگ و معماری مفید و قابل استفاده است، اشاره گردیده و با پرداختن به پدیده رنگ از خلال بازخوانی شمار فراوانی از آثار برجسته معماران فعال و حرفه ای جهان، جدیت و اندیشه مجدانه آنها را پیرامون معماری و صنعت ساختمان به تصویر کشیده است
شركت ایرانیان اطلس با انتشار و تقدیم این كتاب به فعالان صنعت ساختمان و سایر علاقمندان، كوشيده است نقش موثرتری در زمینه توسعه دانش و فن آوری مرتبط با حوزه فعالیتهای خود ایفا نماید.
هتلهای کوچک و اقامتگاههای روستایی
کتاب «هتلهای کوچک و اقامتگاههای روستایی» کتاب دیگری است که ادامه چاپ مجموعه کتب مرتبط به صنعت ساختمان، در ٢٤٠ صفحه در معرض استفاده علاقه مندان قرار گرفته است. این کتاب مشتمل بر معرفی پروژه های مختلف اجرا شده در کشورهای گوناگون می باشد.
در هر پروژه علاوه بر تصاویر زیبا به ارایه برش های مقطعی از بنا نیز صفحاتی اختصاص داده شده است که برای دست اندرکاران صنعت ساخت می تواند بخوبی مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
وقتی شروع به نوشتن کتابی درباره هتل های کوچک می کنیم، بصورت اجتناب ناپذیری این پرسش به ذهن می آید که کوچک چه اندازه کوچک است؟
نزدیکترین پاسخ بر اساس زیربنای مفید یا ساخته شده است که محدوده بین صفر تا ١٠،٠٠٠ متر مربع را مشخص می کند.
روش دیگر برای تعیین اندازه پروژه، بر اساس تعداد کل اتاقهای مخصوص میهمانان هتل است که در این کتاب از آن استفاده شده است. این روش انتخاب شد تا ساختاری را در مجموعه بوجود آورد که هم نظر معماران و هم خوانندگان معمولی را به خود جلب نماید.
در اینجا مهمترین عامل، احساسی است که از تجربه در هتل باقی می ماند.
با پیشرفت توریسم امروزه در اکثر کشورها امکان مسافرت و یافتن محلی برای استراحت برای همه فراهم است و این عرصه همواره توجه معماران را به خود جلب کرده است و هم معماران پرآوازه حداقل یک هتل یاسازه ای مشابه آنرا طراحی کرده اند . در کتاب حاضر به معرفی برترین آثار معماران این عرصه پرداخته شده است و مجموعهای گرانبها از طراحی های مبتکرانه را در اختیار خوانندگان می گذارد.
طراحی برای موفقیت ادارات و دفاتر کار
کتاب حاضر به معرفی پروژه هایی پرداخته است که حاصل کار معماران صاحب نام در مناطق مختلف است. برای آشنایی خواننده هر پروژه به طور اجمال تشریح شده است که شامل نیازمندیها و درخواست های سفارش دهنده، موقعیت جغرافیایی، محدودیتها و ابتکارات بکار گرفته شده توسط طراح می شود.
این کتاب به آن دسته از کسانی که هنوز در دفاتر قدیمی کار می کنندد توصیه شده است تا در محیط کار خود تجدید نظر نمایند.
در مقدمه کتاب ضمن اشاره به تغییر ساعات کاری در طول زمان به تغییر محیط های شغلی می پردازد و چنین می افزاید که ادارات سابقاً برای تضمین خلوت افراد محیطی بسته داشتند ولی هم اکنون در بسیاری موارد طرحی باز و نمایان دارند. در فضای آن ها از تعداد اندکی حائل جداکننده استفاده شده و میز تحریرهای بزرگی در خدمت کارکنان قرار گرفته است. به جای دیوارهای گچی شیشه های نیمه شفاف برای تفکیک دفترها و اتاق جلسات به کار می رود. با وجود اینکه طرح اغلب دفاتر کار، چه تجاری و خانگی اوپن یا باز است، در بسیاری از آن ها هنوز بخش هایی خصوصی و مجزا وجود دارد .
تمامی موارد فوق و بیشتر از اینها در این کتاب با معرفی یک پروژه شاخص در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
خانه های ارزان قیمت
این کتاب شامل مقدمه و سه فصل می باشد که با چاپی نفیس و رنگی در ٣٥٥ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.
نزدیک به یکصدو پنجاه سال است که بنای خانه های ارزان قیمت و کم جمعیت به زیر مجموعه فعالیت های معماری مبدل شده است. افزایش جمعیت ، شهرها را به مراکز بالقوه شیوع بیماریهای مسری مبدل نمود. همین امر باعث توجه دست اندرکاران صنعت ساخت به ایده خانه های ارزان قیمت شد. البته این موضوع در ابتدا مورد تأکید صنعت گرانی بود که به زندگی بهتر و سالمتر کارگرانشان اهمیت می دادند. مسئله سرپناه های اضطراری و فضاهای مخصوص مسافران ایده های جدیدی را فراخواند . از آن زمان مدل های متنوعی برای زندگی ساده و ارزان طراحی و اجرا شده است.
در این کتاب هم چنین به مشکل بررسی خانه های ارزان قیمت از لحاظ مقایسه بین المللی هزینه ها اشاره می شود و به راه حلهای موجود از جمله استفاده از درآمد سرانه می پردازد. البته این راه حل بدلیل اختلاف درآمدها چندان بدون ایراد نخواهد بود. بهمین دلیل جستجو برای یک واحد پولی خاص و فراگیر آغاز شد. واحدی که از یک سو بین المللی و قابل قیاس بوده و از سوی دیگر در موارد سیاسی و مالیاتی مستقل عمل نماید. شاخص اندازه گیری برگرفته از هزینه یک همبرگر بیگ مک به عنوان واحد در این کتاب مورد استفاده قرار گرفته است.
بر همین اساس کتاب به سه بخش خانه های ٣٠٠ همبرگری با نام گذاری «فضا های ارزان قیمت» خانه های ٣٠٠ تا ٦٠٠ همبرگری با نام گذاری صرفه جویی «اعجاز انگیز» و خانه های بیش از ٦٠٠ همبرگر با نام گذاری «جواهرات» کوچک تقسیم شده است.
چشم اندازهای جدید کافی شاپ و رستوران
شاید یکی از پیآمدهای مستقیم پیشرفتهای تکنولوژیک همانا تهدید روابط اجتماعی و عادتهای دیرین بشر باشد. در این فضا که فرد از ایجاد رابطه مستقیم دور ودورتر میشود، انسان احساس تنهایی و غربت را لمس میکند.
ازسویدیگر، با غرق شدن انسان در سرعت،کمبود زمان و هم چنین موج فراگیر غذاهای آماده، فرصت دورهم نشینی نیز از او گرفته می شود. این موضوع به احساس انزوای انسانها دامن می زند. هنرمندان طراحی در این بافت پیچیده رسالت سنگینی برعهده دارند.
در طراحی کافیشاپ و رستورانها، مهمانان و غذا عناصر اصلی هستند که باید کانون توجه باشد. طراحان میکوشند تا با هنر خود بهپردازش فضا بپردازند. توجه به ایجاد فضای دلنواز و القاء احساس آرامش در کنار احساس خرسندی، در طراحی کافیشاپها ضروری میباشد. طراحان با کوشش دقیق در پی آزادکردن انرژی نهفته در پسزمینه طراحی هستند. این مهم با تلقیق فضای درون و بیرون وبا استفاده از صدا ، نور و جلوههای ویژه امکانپذیر است.
مشتریان در این فضاها امکان لذت بردن از غذا را در کنار فرصت گفتوشنودی صمیمی را پیدا میکنند. تمامی این تلاشها برای تقویت روابط انسانی و زودودن زنگار تهدید از آنها است. با مروری بر نمونههای معرفیشده در این کتاب بهمیزان موفقیت طراحان در این زمینه بخوبی پی میبریم.
شرکت ایرانیان اطلس در پی استقبال دوستداران صنعت ساختمان از چاپ کتابهای پیشین بهتقدیم کتاب حاضر اقدام نمود. امید است این اثر بهعنوان قدمی کوچک در جهت اعتلای دانش طراحی و ساخت اینگونه مکانها، متناسب با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، مورد پذیرش تلاشگران عرصه ساختمان قرار گیرد.
بروشور پروژه یاسوج
خبرنامه شماره ۲ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- راهکارهای ارزش آفرینی در هلدینگ (ص ٦)
- نیازهای مهندسی و مشاوره ای هلدینگ را پاسخ می دهیم (ص ٧)
- برگزاری کارگاه های مهندسی ارزش پروژه نگین اطلس بم (ص ١٠)
- بیست نکته در مدیریت اسلامی (ص ١٦)
- رویداد (ص ١٨)
- پروژه مجتمع تجاری - اداری اطلس نیاوران ، نگینی بر انگشتری نیاوران (ص ٢٢)
- اخبار هلدینگ (ص ٢٦)
- برج مملکت(ص ٢٨)
- بازارها و فروشگاه های زنجیره ای (ص ٣١)
- پیش بینی قیمت ملک در آسیا در سال ٢٠١٣ - بخش نخست (ص ٣٢)
خبرنامه شماره ۳ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- ساختار سازمانی در شرکت های هلدینگ (ص ٦)
- سرعت و کیفیت مطلوب سرلوحه فعالیت های پروژه آرمان (ص ٨)
- مهندسی ارزش مرکز تجارت اطلس تبریز (ص ١٠)
- فناوری های نوین (ص ١٦)
- مدرنترین و بزرگترین مرکز خرید شهر تبریز (ص ١٨)
- اخبار هلدینگ (ص ٢٦)
- سامانه های برق خورشیدی(ص ٣٠)
- امید به بازار مسکن در کشور عربستان سعودی(ص ٣٢)
خبرنامه شماره ۴ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- نقش مدیران میانی در سازمانها (ص ٦)
- عمران اطلس ایرانیان، بازوی ساختمانی نوظهور کشور(ص ٨)
- مهندسی ارزش اطلس سنتر بم (ص ١٠)
- راهکارهایی برای ایجاد انگیزه در کارمندان (ص ١٢)
- اخبار منطقه (ص ١٨)
- اخبار هلدینگ (ص ٢٢)
- طرح استفاده از برق خورشیدی در مقیاس پایلوت در پروژه اطلس سنتر(بم) (ص ٢٦)
خبرنامه شماره ۵ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- ریشه را درمان کنیم (ص ٦)
- تجربه و دانش فنی مدیران تکیه گاه مطمئن ایران اطلس کیش (ص ٨)
- مهندسی ارزش اطلس مال (نیاوران) (ص ١٠)
- عوامل بروز کم کاری در کارمندان (ص ١٨)
- پروژه ویژه (ص ٢٠)
- اولین همایش اختصاصی مرکز تجارت اطلس تبریز (ص ٢٤)
- اخبار هلدینگ (ص ٣٦)
- ساختمان های انرژی صفر(ص ٤٠)
خبرنامه شماره ۶ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- برنامه ریزی، مهمترین رویکرد مدیریت تحولات آتی (ص ٦)
- مرکز تجارت اطلس تبریز، نگین کوی ولیعصر (ص ٨)
- تاثیر مدیریت بر رضایت شغلی کارکنان (ص ١٠)
- تحولی نو در نمک آبرود (ص ١٤)
- دومین همایش نام آشنایان برتر، اصناف و کسبه مشهد مقدس(ص ١٦)
- اخبار منطقه (ص ٢٤)
- اخبار هلدینگ (ص ٢٨)
- چشم انداز ساختمان سازی در آسیا در سال ٢٠١٣(ص ٣٦)
خبرنامه شماره ۷ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- فرآیند برنامه ریزی اصولی (ص ٦)
- مدیریت و ارتقای ارزش برند (ص ٨)
- آرمان؛ نوآوری، برتری و ماندگاری (ص ١٠)
- گردهمایی سالانه کارکنان گروه شرکت های ساختمانی ایرانیان اطلس (ص ٢٤)
- پنجمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور (ص ٣٤)
- طرحی نو در منطقه دیباجی (ص ٣٨)
- آرمان، سرآمد و به روز (ص ٤٠)
- تقدیر از هنرمندان سریال پایتخت (ص ٤٢)
- اخبار منطقه (ص ٤٤)
- اخبار هلدینگ (ص ٤٨)
- رنگ در معماری(ص ٥١)
- نخستین آسانسور مبتنی بر انرژی خورشیدی کشور(ص ٥٢)
- تحلیل معماری (ص ٥٦)
- اکسپوی ٢٠٢٠، تغییر چشم انداز اقتصادی دبی (ص ٦٠)
خبرنامه شماره ۸ ایرانیاناطلس
در این شماره می خوانید :
- نیازبه برنامه کسب و کار در صنعت ساختمان(ص ۶)
- نکات مدیریتی (ص ۸)
- مهندسین مشاور طرح و اندیشه شیوا اطلس، مشاور چابک، خلاق و مسئولیت پذیر (ص ۱۰)
- اطلس سنتر بم، بزرگترین مرکز تجاری در جنوب شرق کشور (ص ۱۴)
- اطلس مال؛ نگینی بر انگشتری نیاوران (ص ۲۲)
- آرمان؛بزرگترین، مدرن ترین و باکیفیت ترین پروژه تجاری، اقامتی، مسکونی در جوار بارگاه امام رضا(ع) (ص ۲۸)
- بهترین موقعیت، موفق ترین بنا در شهر اولین ها (ص ۳۶)
- شرکت های قدرتمند بورسی سازندگان مرکز تجارت اطلس تبریز (ص ۴۴)
- مدیریت راهبردی، ضامن حیات آتی ایرانیان اطلس (ص ۵۰)
- طراحی و پیاده سازی اولین آسانسور خورشیدی ایران (ص ۵۴)
و ...
ویژهنامه شماره ۱ آرمان
ویژهنامه شماره ۲ آرمان
ویژهنامه شماره ۱ اطلسمال
در این شماره می خوانید :
- اطلس نیاوران ، نیاز منطقه (ص ٤)
- اجرای پروژه ای سبز در قلب نیاوران (ص ٦)
- هلدینگ ایرانیان اطلس؛کارآمد،مجرب،اخلاق مدار (ص ٨)
- معرفی شرکت باغ فردوس ایرانیان(ص ١٣)
- معرفی پروژه اطلس نیاوران (ص ١٤ )
- اجرای فونداسیون یکپارچه و رادیه در پروژه اطلس نیاوران(ص ١٦)
- مهندسی ارزش (ص ١٨)
- داشتن دفتر کار در اطلس نیاوران ، آرزوی هر تاجر و مدیری است (ص ٢٠)
- نگاهی به معماری ، طراحی و فرم پروژه اطلس نیاوران(ص ٢٨)
- سرعت بالا و خطای پایین ، ویژگی سازه اطلس نیاوران(ص ٣٦)
- تغییر شکل ها را کنترل کردیم(ص ٣٨)
ویژهنامه شماره ۳ آرمان
در این شماره می خوانید :
- دو حلقه مفقوده (ص٨)
- کارگاهپروژه آرمان درهیچ شرایطی تعطیل نشد(ص١٢)
- موقعیتجغرافیایی پروژه(ص١٤)
- حرم مطهر اولین منظری است که به چشم می آید(ص١٥)
- تقسیم کار برای دستیابی به سرعت و کیفیت مطلوب(ص٢٠)
- هتل مجللآرمان، هتلی که خانهشماست(ص٢٨)
- مونیتورینگلحظهبهلحظه فعالیتهای کارگاه دربخش کنترل پروژه(ص٣٠)
- بیمه تضمین کیفیت ساختمان(ص٣١)
- اعطای لوح تقدیر بهپروژه آرمان(ص٣٢)
- مجتمع آرمان کاملاً هوشمندانهطراحی شدهاست(ص٣٣)
- گزارش تصویری همایش آرمان(ص٤٦)
ویژهنامه شماره ۲ اطلسمال
ویژهنامه شماره ۱ اطلسپلازا
در این شماره می خوانید :
- موقعیت ممتاز پروژه اطلس پارس (ص ٤)
- پروژه اطلس پارس ، طرحی فرامنطقه ای و ملی(ص ٦)
- داوری طرح های مسابقه ((طراحی پروژه اطلس پارس))با نخبگان معماری ایران (ص ٨)
- طرح اهرام ثلاثه، از طریق برگزاری مسابقه معماری انتخاب شده بود (ص ٩)
- برگزیدگان مسابقه ((طراحی معماری اطلس پارس))معرفی شدند(ص ١٢)
- هیئت داوران(ص ١٤)
- شرکت کنندگان (ص ١٩)
ویژهنامه شماره ۱ اطلسسنتر
در این شماره می خوانید :
- اطلس سنتر بم؛ پاسخی به نیازهای پاسخ داده نشده (ص ٦)
- تاریخ، فرهنگ و معماری شهر بم (ص ٨)
- موقعیت مکانی اطلس سنتر(بم) (ص ١٠)
- عبور تماشایی ازاطلس سنتر(بم) (ص ١١)
- آبادانی واحه ای سبز در دل کویر (ص ١٢)
- بازی باد با ماسه های تفته کویر(ص ١٤)
- اطلس سنتربم؛ سازه ای مستحکم با اسکلت فلزی (ص ١٦)
- اطلس سنتربم؛ مجتمعی منحصر به فرد در جنوب شرق کشور (ص ٢٠)
- کاربری های اطلس سنتر(بم) (ص ٢٦)
- برگزاری کارگاه های مهندسی ارزش پروژه اطلس سنتر(بم) (ص ٢٨)
- سیستم ها و تاسیسات اطلس سنتر(بم)(ص ٣٤)
- در پروژه اطلس سنتربم؛ کیفیت و زمان اولویت دارد (ص ٣٧)
- طرح استفاده برق خورشیدی در مقیاس پایلوت در پروژه اطلس سنتر(بم)(ص ٤٠)
- بن مایه مصالح اطلس سنتربم؛ کیفیت و تکنولوژی (ص ٤٢)
- شهربم؛ زینت کویر (ص ٤٤)
- روز خرید در اطلس سنتربم؛ روزی خاطره انگیز و دلپذیر (ص ٤٦)
ویژهنامه شماره ۱ مرکزتجارتاطلس
در این شماره می خوانید :
- شرکت پردیس اطلسپارس؛ مجری موفق مرکزتجارت اطلستبریز(ص ٦)
- پاسخ به ضرورت اقتصادی آذربایجان شرقی(ص ٨)
- شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه؛ شریک در ساخت پروژه ای کمنظیر(ص ١٠)
- تبریز و موقعیت جغرافیایی مرکز تجارت اطلستبریز(ص ١٢)
- قطب توانمند اقتصادی در شمال غرب ایران(ص ١٦)
- اولین همایش اختصاصی مرکز تجارت اطلستبریز(ص ١٨)
- فضای اداری با بهترین امکانات رفاهی(ص ٢٤)
- مدرنترین و بزرگترین مرکزخرید شهر اولینها (ص ٢٦)
- بهبود ارزش های پروژه (ص ٣٤)